26 июня 2019Кино
Обновлено 19.05.2023

Как могла бы выглядеть отменённая «Мышиная гвардия»?


В апреле мы узнали, что студия Fox 2000 готовила экранизацию серии комиксов « Мышиная гвардия ». Прошедшее время использовано неспроста: Disney отменила съёмки. Студия будет закрыта, и ряд её проектов окажется на улице.

Печально, но факт. Наш фильм по «Мышиной гвардии» мёртв. Говорят, риск был чересчур велик. На самом деле его чертовски жалко. Мы делали нечто особенное. Моему талантливому актёрскому составу и команде: извините, не смог помешать отмене проекта. Прошедший год с вами был просто фантастикой. За гвардию!

Потрясённые известием создатели несбывшейся «Мышиной гвардии» решили показать, что именно теряют зрители. Режиссёр Уэс Болл и концепт-художник Дарек Заброцкий собрали заготовки к фильму и сделали из них демонстрационный видеоролик.

Авторы видео подчёркивают, что показывают не конечный результат, а просто пытаются передать, как ощущался бы фильм. Все наработки должны были отправиться в студию WETA Digital , где из них создали бы фотореалистичное окружение. А за достоверную анимацию отвечали бы актёры Идрис Эльба, Энди Сёркис, Томас Сэнгстер, Джек Уайтхолл и другие.

Как сообщает Entertainment Weekly , после отмены фильма права на картину вернулись к продюсерам. Те пытались найти «Мышиной гвардии» новый дом, однако высокобюджетный боевик по не самой популярной комиксовой серии, очевидно, никому не показался выгодным вложением.

Ряд концепт-артов отменённой «Мышиной гвардии» художник Дарек Заброцкий опубликовал в своём инстаграме.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Weekly Tip #8: FUNCTIONALITY AND BELIEVABILITY I went through a lot of important factors you have to take into consideration while creating successful concept artworks. Now it’s time to take a look a little bit deeper, into something that elevates your concept to the next level and makes your artwork something more than just art. In the production pipeline, while working on new environment designs and new worlds it’s not only about artistic brush strokes or beautiful colors/light. People tend to rely on it way too much (I used to do the same hehe) While I worked on the piece similar to the attached one I always plan ahead all the elements the location possibly could consist of. It was actually set extension to real life place so how do I make it fitting and functional to this specific project was all the design work behind that. What sort of props, functional elements(peer, lifting machines, bay for the boats, tree houses, watch towers, ladders etc) I could place and how to logically put them for the best believably depicted location. To support artistic and beautiful execution with something that actually matters to make the world iconic? What helps me the most is usually closing my eyes and imagining that place. If I were there. I immerse myself by doing that and it immediately brings more and more ideas to.make the design more interesting. The more I think, the more research I do, the more I am able to create a fully functional and believable environment design. I made loads (hundreds) of concepts for Mouse Guard film (sadly cancelled) directed by amazing dude Wes Ball. Based on epic comic book (@mouseguard) and it’s one of the examples showing what I’m talking about here. Also that in depth and more knowledge I will share during my online course later this year (more info soon). This I also teach at our @focalpointschool Find these tips helpful? Please share it with your art friends! #art #artoftheday #artistoninstagram #2d #conceptart #conceptartist #cathedral #design #tutorial #artist #darekzabrocki #illustration #fantasyart #focalpointschool #painting #photoshop #scifiart #scifi #sciencefictionart #starwars #scifimovie #fox #mouseguard #wacom

Публикация от Darek Zabrocki (@darekzabrocki) 24 Июн 2019 в 6:40 PDT

Комментарии
Чтобы оставить комментарий, Войдите или Зарегистрируйтесь